ما رو دنبال کنید تا جدیدترین مطالب و اخبار آزمایشگاهی دریافت کنید

مقالات مهم آزمایشگاهی
هود های شیمایی چیست و چه کارایی دارند ؟

هود های شیمیایی چیست و چه کارایی دارند ؟

مهمترین رکن در آزمایشگاه ها هود های شیمی ( هود های شیمیایی یا  Fume Hood )  می باشند و جزء اقلام اساسی در آزمایشگاه ها جهت امنیت فضای آزمایشگاه و سلامت کارکنان آزمایشگاه می باشند.

همچنین در انتخاب نوع هود با توجه به نوع آزمایشگاه خود دقت فرمایید تا سلامت کارکنان خود را در خطر نیاندازین .

هود آزمایشگاهی بمنظور جلوگیری از توسعه و گسترش  بخارات اسیدی و بخارات ترکیبات شیمی در محیط آزمایشگاههای شیمی و محافظت ازسلامتی تکنیسین آزمایشگاه میبایستی از هود استفاده شود.

 و همچنین در فرآیند استفاده از این هود  با توجه به تفاوت در فن ها  در ساختار هود، بخارهای شیمیایی را به بیرون از ساختمان تخلیه و یا از طریق فیلتر کربن جذب می‌نماید.

سرعت جریان مکش هود شیمی از ۰.۴ تا ۰.۶ متر بر ثانیه می باشد و میزان مکش هود آزمایشگاهی بنا به فضای آزمایشگاه و ابعاد هود به تعیین دقیق فن سانتریفیوژ با دور متناسب می باشد که فن های مورد استفاده در هودهای شیمیایی ترجیحا فن های سانتریفیوژ کاملا ضد اسید از جنس پی وی سی با دور متغیر ۱۴۰۰ rpm یا ۲۸۰۰ rpm مطابق با فضای کاری تعبیه می‌گردد.

هود های شیمیایی معمولا در 3 سایز روتین 100 ,120 و 150 تولید میگردند ولی کارفرما میتواند باتوجه به نیاز خود این ابعاد را با توجه به آزمایشگاه خود تغییر دهد

انواع هود های شیمی

هود های شیمیایی فلزی به صورت بدنه تمام فلز جهت مصارف عمومی با بخارات کمتر

هود های شیمیایی تمام MDF   جهت مصارف با درصد بخارات متوسط رو به بالا

هود های شیمیایی تمام  PVC جهت مصارف با درصد بخارات بالا و رطوبت بالا

هود های شیمیایی تمام استیل جهت مصارف با درصد اسید بسیار بالا و رطوبت بسیار بالا

 

کاوش آزما

شرکت کاوش آزما (سهامی خاص) در سال 1372 فعالیت رسمی خود را در زمینه طراحی و تولید دستگاه های آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده در آزمایشگاه های تشخیص طبی ، مواد غذایی ، آب و فاضلاب ، ری گیری و تعیین عیار طلا و آزمایشگاه های مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و صنعتی آغاز نموده است.

نشان ملی ثبت

logo-samandehi

شرکت کاوش آزما

تمامی حقوق و مطالب وب سایت متعلق به شرکت کاوش آزما و استفاده از آن با ذکر منبع مجاز می باشد.